Ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τάσος Κουράκης κατέθεσε σήμερα ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας με θέμα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν η Ισπανική και η Ιταλική κατά την εισαγωγή τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ο κ. Κουράκης επικεντρώνεται στη μη σωστή ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τη δυνατότητα που έχουν να διδάσκονται όποια γλώσσα επιλογής επιθυμούν από τις τέσσερις που προσφέρονται συνολικά (γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά), στα προβλήματα που συναντά η Ισπανική στην ομαλή ένταξή της στο εκπαιδευτικό σύστημα και στην ανάγκη να υπάρξουν για την Ισπανική και την Ιταλική θέσεις Συμβούλων στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: Μεγάλα προβλήματα στην εισαγωγή της Ισπανικής και της Ιταλικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Μόλις στις 3 Σεπτεμβρίου του 2009, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας απέστειλαν ενημερωτική εγκύκλιο στους Διευθυντές των Δευτεροβάθμιων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, και αυτοί με την σειρά τους στους Διευθυντές των Γυμνασίων και των Γενικών Λυκείων, για να ενημερωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες σχετικά με την δυνατότητα εκπαιδευτικής προσφοράς και της Ισπανικής γλώσσας, μεταξύ των άλλων παρεχόμενων ξένων γλωσσών επιλογής (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική).
Έτσι η πλειοψηφία των Διευθυντών των Γυμνασίων και των Γενικών Λυκείων είχε να αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα, ενώ κάποιοι δεν ενημέρωσαν όπως όφειλαν τους μαθητές τους. Σε κάποια σχολεία δεν έλαβαν εγκαίρως την ενημερωτική εγκύκλιο, σε κάποιες σχολικές μονάδες δεν υπήρχαν ελεύθερες αίθουσες για να εφαρμοστεί η παράλληλη διδασκαλία και για τις τέσσερις ξένες γλώσσες επιλογής (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική Ισπανική), ενώ κάποιοι Διευθυντές πληροφόρησαν τους μαθητές τους ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμοι καθηγητές της Ιταλικής και της Ισπανικής γλώσσας για να διδάξουν.
Υπήρξαν και Διευθυντές που ενημέρωσαν υπεύθυνα τους μαθητές τους , ωστόσο όμως πολλοί από αυτούς ορθώς προέβαλλαν το επιχείρημα ότι ο ωρομίσθιος καθηγητής της Ιταλικής και της Ισπανικής γλώσσας θα φτάσει ετεροχρονισμένα στην σχολική μονάδα, ενώ σχεδόν σε κάθε σχολική μονάδα υπάρχει μόνιμος διαθέσιμος καθηγητής της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας. Προέτρεψαν λοιπόν τους μαθητές τους για να μην έχουν κενές ώρες, να διδαχτούν την Γαλλική ή την Γερμανική γλώσσα με την έναρξή της σχολικής χρονιάς.
Δεδομένου ότι για να διδαχθεί κάποια γλώσσα απαιτείται να συμπληρωθεί ο ελάχιστος προβλεπόμενος αριθμός των 8 μαθητών για να κληθεί ο ωρομίσθιος καθηγητής ή καθηγήτρια της Ισπανικής ή της Ιταλικής γλώσσας, σε μικρές σχολικές μονάδες των 20 και 30 μαθητών δύσκολα οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να διδαχτούν τις νέες γλώσσες επιλογής (Ιταλική, Ισπανική).
Όπως διαπιστώνεται από τα παραπάνω, η ένταξή της Ιταλικής και της Ισπανικής γλώσσας στην Δημόσια Εκπαίδευση συναντά πολλά εμπόδια, γιατί η πλειοψηφία των σχολικών μονάδων της χώρας (κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα) στερείται κτιριακών υποδομών για να εφαρμοστεί η παράλληλη διδασκαλία για όλες τις ξένες γλώσσες επιλογής (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική), καθώς επίσης γιατί οι Διευθυντές των Σχολείων εντοπίζουν δυσλειτουργία με την δυνατότητα εκπαιδευτικής προσφοράς πολλών γλωσσών επιλογής (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική) στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής τους μονάδας. Αυτό οφείλεται στην συνεχή αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος λόγω της καθυστερημένης έλευσης των ωρομισθίων καθηγητών των μαθημάτων επιλογής (π.χ. ωρομίσθιοι καθηγητές της Ιταλικής και της Ισπανικής γλώσσας).
Κατόπιν τούτων ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Πως θα εξασφαλισθεί ότι όλοι το μαθητές και οι μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα ενημερώνονται έγκαιρα σχετικά με τη δυνατότητά τους να διδάσκονται όποια γλώσσα επιλογής επιθυμούν από τις 4 που προσφέρει το εκπαιδευτικό μας σύστημα;
2. Με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστεί η δυνατότητα επιλογής της γλώσσας που αυτοί επιθυμούν;
3. Προτίθεστε να θεσπίσετε θέση Συμβούλου Ιταλικής γλώσσας και θέση Συμβούλου Ισπανικής γλώσσας στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ώστε επιστήμονες του ιδίου γνωστικού αντικειμένου να εποπτεύουν την πορεία των 2 συγκεκριμένων γλωσσών στην Δημόσια Εκπαίδευση, από την στιγμή που ήδη προβλέπονται και υφίστανται θέσεις για τους Συμβούλους και τους Παρέδρους επί θητεία της Αγγλικής, της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας;
Ο ερωτών βουλευτής
Τάσος Κουράκης
Η ιστοσελίδα του βουλευτή: http://www.kourakis.gr/
4 σχόλια:
μπράβο ρε νίκο, πότε η επόμενη ?
Λίαν Συντόμως και θα αφορά το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας για την Ισπανική, καθώς και την δημιουργία τμήματος Ισπανικής Φιλολογίας στην Θεσσαλονίκη.
Θα έπρεπε μιας και έχει θέμα και τα Ιταλικά, να αναφερθεί κάποιος και στην ανάγκη για εισαγωγή των Ιταλικών και Ισπανικών και στην πρωτοβάθμια κατα τα άλλα ήταν πολύ σωστή η επερώτηση.
Στην επιστολή είχα αναφερθεί και στο θέμα της εισαγωγής της Ιταλικής και της Ισπανικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια.
Νομίζω ότι οι Σύλλογοι Καθηγητών Ιταλικής και Ισπανικής μπορούν να αξιοποιήσουν τις αρκετές ερωτήσεις που έχουν γίνει στο πρόσφατο παρελθόν.
Νομίζω όμως ότι άμεση προτεραιότητα είναι να δημιουργηθεί ένας κοινός Σύλλογος Καθηγητών Ισπανικής(Εαπ, Καποδιστριακού).
Πιστεύω ότι είναι κοινά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν η Ιταλική και η Ισπανική γλώσσα στην εισαγωγή τους στην Δημόσια Εκπαίδευση.
Δημοσίευση σχολίου