****Λάβαμε μια πολύ σημαντική επιστολή από τον συνάδελφο Νίκο Παππού σχετικά με την ένωση των υφισταμένων συλλόγων πτυχιούχων και αποφοίτων σε ένα, ενιαίο Σύλλογο Καθηγητών Ισπανικής Γλώσσας Π.Ε. (Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης).
Την επιστολή αυτή, παρά τις επιμέρους διαφωνίες που μπορεί να έχουμε, την προσυπογράφουμε με την ελπίδα ότι σύντομα θα μπορούμε κι εμείς να είμαστε ένας ισχυρός Σύλλογος Καθηγητών Π.Ε.40 κι όχι σύλλογοι αποφοίτων και πτυχιούχων, ένας σύλλογος δηλαδή κλαδικός και επιστημονικός. Αυτό θέλουμε.
Η επιστολή είναι η εξής:
Aγαπητοί Συνάδελφοι - Καθηγητές της Ισπανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης,
Με την υπαγωγή και των αποφοίτων της Ειδίκευσης Ισπανικής Γλώσσας και Πολιτισμού και της Διδακτικής της ως Ξένης του Ιονίου στον κλάδο ΠΕ 40 Ισπανικής: http://www.ispania.gr/eidhseis/ispanika-ekpaideysh/1953-ypagwgh-twn-apofoitwn-toy-ionioy-pe40, καθώς και της τραγικής θέσης της Ισπανικής γλώσσας για δεύτερη συνεχή χρονιά στη Δημόσια Εκπαίδευση, τίθεται επιτακτικά το ζήτημα της δημιουργίας ενός Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Ισπανικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, ώστε ένας και μόνο Σύλλογος Καθηγητών Ισπανικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης να εκπροσωπεί την Ισπανική γλώσσα στις συναντήσεις του με τις αρμόδιες υπηρεσίες και την ηγεσία του Υπουργείου Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Σ'αυτόν το Σύλλογο θα μπορούν να εγγραφούν και να έχουν δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι, μόνο όσοι διαθέτουν αποδεκτό τίτλο της ημεδαπής ή ισότιμο αντιστοίχου ειδικότητας ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής ως προς τα τυπικά προσόντα διορισμού του εκπαιδευτικού προσωπικού κλάδου ΠΕ 40 Ισπανικής.
Οι υφιστάμενοι Σύλλογοι Πτυχιούχων - Αποφοίτων Ισπανικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ) και (ΠΑ.Σ.ΑΠ.ΙΣΠ), είτε θα διαλυθούν, είτε θα συγχωνευθούν, είτε κάποιος εκ των δύο θα μετονομαστεί σε Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Ισπανικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και θα τροποποιήσει το καταστατικό του.
Ως προς την ΑSPE και κυρίως τα υφιστάμενα μέλη της ASPE, τα οποία είναι κάτοχοι βεβαίωσης γνώσης της Ισπανικής σε άριστο επίπεδο (Γ2), θα μπορούν να εγγραφούν στον Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Ισπανικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, αλλά δεν θα έχουν δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι. Θα μπορούν να αποκτούν άμεσα δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι, όταν θα αποκτούν και αποδεκτό τίτλο της ημεδαπής ή ισότιμο αντιστοίχου ειδικότητας ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής ως προς τα τυπικά προσόντα διορισμού του εκπαιδευτικού προσωπικού κλάδου ΠΕ 40 Ισπανικής Γλώσσας.
Σε περίπτωση που κάποιος από τους 3 υφιστάμενους Συλλόγους (ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ, ΠΑ.Σ.ΑΠ.ΙΣΠ και ASPE) δεν αποδεχτεί την κατάργηση και ενσωμάτωσή του στον Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Ισπανικής Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, εφεξής δεν θα νομιμοποιείται να εκπροσωπεί τους καθηγητές Ισπανικής για τα θέματα που άπτονται της Ισπανικής γλώσσας στη Δημόσια και στην Ιδιωτική Εκπαίδευση.
Φιλικά,
Νίκος
12 σχόλια:
Con gran pena leo esta carta...
Comprendo el interés de los licenciados griegos en F. Hispánica por buscarse una salida profesional digna y si debéis o no uniros los licenciados de la U. Kapodistríaca y los de la U. Abierta de Patras es una decisión que os concierne a vosotros...
Me parece, sin embargo, inadmisible que se pretenda incluir a ASPE como socio de 3ª categoría, una Asociación en la que muchos hemos invertido ilusiones, tiempo y esfuerzos y que lleva 19 años organizando Jornadas de Didáctica ELE, muchas veces en condiciones adversas y cuando ni siquiera existía Departamento de Español en la Universidad griega ni Asesor de Educación, por parte del gobierno español, en Grecia...
Πρέπει να είμαι Ελληνίδα γιατί η Ελλάδα με πονάει όπου και αν πάω!!!
Η ένωση των συλλόγων αφορά μόνο τους συλλόγους τα μέλη των οποίων μπορούν να διοριστούν στη δημόσια εκπαίδευση, δηλαδή τον ΠΑΣΠΙΦ, το σύλλογο του ΕΑΠ και τους αποφοίτους του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Το σημείο του άρθρου στο οποίο αναφέρεστε εκφράζει μόνο το συγγραφέα του και όχι εμάς.
La iniciativa de que los licenciados griegos quieran unirse en una nueva organización más firme y capaz de "negociar" con la Administración griega con mayores garantías de éxito me parece comprensible y loable. No entiendo, sin embargo, por qué ASPE debe disolverse dentro de esa nueva organización, teniendo en cuenta su razón de ser y su trayectoria independiente durante tantos años.
Lo más sensato me parece que, por un lado, los miembros de ASPE refuercen la nueva organización y se beneficien de sus ventajas haciéndose miembros de ella a título personal, y que, por otro lado, ASPE siga existiendo para poder llevar a cabo sus proyectos de forma independiente y conservar así su voz en el contexto general.
Pedro Olalla
Κανείς δεν θέλει να διαλυθεί η ΑΣΠΕ. Είναι αστείο να το συζητάμε.
O ρόλος της είναι συμβουλευτικός. Η πείρα της πολύ χρήσιμη. Όμως οι αποφάσεις για τις κινήσεις προς το Υπουργείο θα είναι του συλλόγου καθηγητών Π.Ε. Όπως και για τη διδασκαλία για τα DELE και για τα σεμινάρια οι αποφάσεις είναι της ΑΣΠΕ και του Cervantes.
Ας μην δημιουργούμε θέμα εκεί που δεν υπάρχει. Ελπίζω να ξεκαθάρισα τη θέση μας.
Με εκτίμηση πάντα
Η πρόταση του κ.Παππού είναι μόνο μια προσωπική πρόταση. Πρέπει να δούμε λίγο πιο πέρα από το δένδρο όλοι μας, να μην χάνουμε το δάσος.
Οι σύλλογοι των αποφοίτων που έχουν δικαίωμα να διοριστούν σαν καθηγητές στην Δημόσια Εκπαίδευση είναι λογικό να ενωθούν σε έναν, από κει και πέρα ας τα βρουν μεταξύ τους στο πώς και στο γιατί. Όλοι μαζί. Με σεβασμό. Και η ΑΣΠΕ χωρά αν ενδιαφέρεται, σαφέστατα. Όμως, δεν έχουν όλα τα μέλη της δικαίωμα να διοριστούν -στην παρούσα φάση- στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό είναι ένα γεγονός που έχει να κάνει με τους νόμους του κράτους και πρέπει να ληφθεί υπόψη στους κανόνες λειτουργίας του νέου εννιαίου συλλόγου. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι επί μέρους σύλλογοι είναι υποχρεωτικό να καταργηθούν, με κανέναν τρόπο.
Η πρόταση του κ.Παππού σαφώς έχει προβλήματα γιατί αποτελεί την πρόταση ενός μόνο ανθρώπου.
Η ουσία βρίσκεται στην αρχική σκέψη, ότι η ισχύς ίσως να υπάρξει εν τη ενώσει. Ούτως ή άλλως, η χρονιά έχει χαθεί. Και πολύ φοβάμαι και η επόμενη, με τα χάλια που έχει το ελληνικό κράτος. Είναι φανερή εξάλλου η μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουν οι κυβερνώντες να δημιουργήσουν αγράμματες -συνεπώς πιο εύκολα χειραγωγίσημες- γενιές.
Τα παραπάνω είναι μόνο η γνώμη μου σε ατομικό επίπεδο, σαν αποφοίτου και απλού μέλους του συλλόγου αποφοίτων του ΕΑΠ. Και σαν σκεπτόμενης φορολογούμενης πολίτισσας.
Και για να τελειώνουμε, κανείς από εμάς δεν είπε να διαλυθεί η ΑΣΠΕ. Άλλο η ΑΣΠΕ, άλλο εμείς. Σε αυτό το σημείο διαφωνούμε με τον κ. Παππού.
Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε σύλλογο με αυτούς που έχουν δικαίωμα διορισμού στο δημόσιο σχολείο.
Η ΑΣΠΕ αντιδρά χωρίς λόγο και, ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω γιατί. Μήπως όποιος φωνάζει δυνατότερα έχει περισσότερο δίκιο;
Τελικά σκεφτόμαστε περίπου το ίδιο!
Θα ήθελα μόνο να πω ότι εγώ δεν αντιπροσωπεύω την ΑΣΠΕ, ούτε φωνάζω...
Δεν κατάλαβα μερικά σημεία της πρότασης και άνοιξα μία ειλικρινή συζήτηση στο Facebook και στο φιλόξενο blog σου.
Χαιρετώ.
Το εκτιμώ ειλικρινά και σας ευχαριστώ.
Βέβαια στη συγκεκριμένη συζήτηση ακούστηκε και η άποψη ότι έχουμε μάθει περισσότερα για τη διδασκαλία στα σεμινάρια της ΑΣΠΕ από ό,τι στο Πανεπιστήμιο! Αυτό όπως καταλαβαίνετε δεν προάγει τη συζήτηση. Κάνω λάθος;
Άρχισα να μαθαίνω ισπανικά το 1973 μόνος. Από το 1986 (που πήγα στο "Κέντρο Ισπανικών Σπουδών" της κυρίας Σύλβας Πάντου για να βελτιώσω τις γνώσεις μου) έχω συναντήσει και γνωρίσει αμέτρητα άτομα που προάγουν τη διδασκαλία της ισπανικής γλώσσας και την κουλτούρα των ισπανόφωνων χωρών. Έλληνες και Ισπανούς. Πάντα υπήρχε πολύ καλή συνεργασία. Τώρα ήρθε η ώρα να μπούμε στο δημόσιο σχολείο. Μάλιστα έχουμε αργήσει πολύ... Έχουμε ανάγκη από ένα σύλλογο Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Και την ΑΣΠΕ για την ιδιωτική εκπαίδευση. Ο καθένας στο είδος του.
Οι καθηγητές γαλλικής, αγγλικής, γερμανικής και ιταλικής έχουν όλοι σύλλογο Π.Ε. Όλοι εκτός από εμάς. Δεν μπορεί να συνεχίσει αυτό. Θα είναι καταστροφή.
Καταρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Παππού, τον οποίο δεν γνωρίζω προσωπικώς, διότι ασχολήθηκε με το μείζων σημασίας θέμα των αποφοίτων της Ισπανικής Γλώσσας περί ιδρύσεως ενός ενιαίου Πανελλήνιου Συλλόγου καθηγητών Ισπανικής-Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.
Αν και κάπως καθυστερημένα (κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να έχει συσταθεί ο εν λόγω Σύλλογος καθηγητών Ισπανικής-Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης εδώ κι ένα χρόνο περίπου, δηλαδή μετά τη δημοσίευση του ΦΕΚ Τεύχος Β 1802/31-08-2009 περί σύστασης κλάδου ΠΕ40) είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε με τη σοβαρότητα που του αρμόζει, δεδομένου ότι εγκυμονεί ο κίνδυνος κατάργησης του Κλάδου μας αν δεν έχει ισχυρούς-ενωμένους εκπροσώπους των καθηγητών της Ισπανικής.
Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες ότι η πρόταση του κ. Παππού επιδέχεται και αλλαγές και διορθώσεις και γενικά επιπλέον επεξεργασία κι από άλλους αρμόδιους – μέλη υφιστάμενων συλλόγων της Ισπανικής και θα προσθέσω ότι δεν πρέπει να «χαθεί» ούτε μία φωνή, ούτε μια γνώμη έμπειρων μελών στην προσπάθεια αυτή.
Ως εκ τούτου, και ως προσφάτως απόφοιτη της Ισπανικής από το ΕΑΠ, θα πρότεινα την επιδίωξη μιας άμεσης και ουσιαστικής γενικής συνέλευσης (ίσως και μέσω Skype για κάποιους που διαμένουμε εκτός Αθηνών) όλων των μελών των υφιστάμενων Συλλόγων της Ισπανικής Γλώσσας με σκοπό την συγχώνευση τους.
Όσον αφορά στην ASPE, το ορθό είναι να συνεχίσει την δράση της αυτόνομα, όμως είναι βέβαιο ότι τα μέλη της θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα και στο διοικητικό συμβούλιο του νέου ενιαίου συλλόγου.
Ειλικρινά εύχομαι να συσταθεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος καθηγητών Ισπανικής-Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, όπως άλλωστε υπάρχει και για την Αγγλική, Γερμανική και Γαλλική γλώσσα (για τα ιταλικά δεν γνωρίζω).
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς,
Δήμητρα Κομνηνάκη
Καταρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Παππού, τον οποίο δεν γνωρίζω προσωπικώς, διότι ασχολήθηκε με το μείζων σημασίας θέμα των αποφοίτων της Ισπανικής Γλώσσας περί ιδρύσεως ενός ενιαίου Πανελλήνιου Συλλόγου καθηγητών Ισπανικής-Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.
Αν και κάπως καθυστερημένα (κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να έχει συσταθεί ο εν λόγω Σύλλογος καθηγητών Ισπανικής-Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης εδώ κι ένα χρόνο περίπου, δηλαδή μετά τη δημοσίευση του ΦΕΚ Τεύχος Β 1802/31-08-2009 περί σύστασης κλάδου ΠΕ40) είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε με τη σοβαρότητα που του αρμόζει, δεδομένου ότι εγκυμονεί ο κίνδυνος κατάργησης του Κλάδου μας αν δεν έχει ισχυρούς-ενωμένους εκπροσώπους των καθηγητών της Ισπανικής.
Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες ότι η πρόταση του κ. Παππού επιδέχεται και αλλαγές και διορθώσεις και γενικά επιπλέον επεξεργασία κι από άλλους αρμόδιους – μέλη υφιστάμενων συλλόγων της Ισπανικής και θα προσθέσω ότι δεν πρέπει να «χαθεί» ούτε μία φωνή, ούτε μια γνώμη έμπειρων μελών στην προσπάθεια αυτή.
Ως εκ τούτου, και ως προσφάτως απόφοιτη της Ισπανικής από το ΕΑΠ, θα πρότεινα την επιδίωξη μιας άμεσης και ουσιαστικής γενικής συνέλευσης (ίσως και μέσω Skype για κάποιους που διαμένουμε εκτός Αθηνών) όλων των μελών των υφιστάμενων Συλλόγων της Ισπανικής Γλώσσας με σκοπό την συγχώνευση τους.
Όσον αφορά στην ASPE, το ορθό είναι να συνεχίσει την δράση της αυτόνομα, όμως είναι βέβαιο ότι τα μέλη της θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα και στο διοικητικό συμβούλιο του νέου ενιαίου συλλόγου.
Ειλικρινά εύχομαι να συσταθεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος καθηγητών Ισπανικής-Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, όπως άλλωστε υπάρχει και για την Αγγλική, Γερμανική και Γαλλική γλώσσα (για τα ιταλικά δεν γνωρίζω).
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς,
Δ.Κομνηνάκη
dkomninaki@gmail.com
Kαλησπέρα σας!
Συμφωνώ απόλυτα με τους προλαλήσαντες πρέπει να δράσουμε άμεσα. Ειχαμε κανενα νέο σχετικά με τη δημιουργία του συλλόγου?
Ευχαριστώ
Μάκης
Καθ. Ισπ
Δημοσίευση σχολίου